Українська сторона неодноразово доводила до російської сторони позицію, що доставка гуманітарної допомоги має здійснюватися виключно згідно з чинним законодавством України та загальноприйнятою міжнародною практикою.
Зокрема, вантажі та транспорт підлягають прикордонному та митному контролю з боку українських прикордонних і фіскальних органів при в’їзді в Україну та виїзді з України; Міжнародний комітет Червоного Хреста (МКЧХ), як авторитетна спеціалізована неурядова організація, отримує, доставляє і розподіляє міжнародну гуманітарну допомогу серед мирного населення окремих районів Донецької та Луганської областей.
У переданому російською стороною переліку вантажів містилися товари, які відповідно до Закону України «Про гуманітарну допомогу» не можуть бути визнані як гуманітарна допомога. З урахуванням цього, а також з метою недопущення ввезення на територію України зброї, військової техніки, боєприпасів та товарів військового призначення, групою прикордонної та фіскальної служб України у російських пунктах пропуску «Донецьк» і «Матвєєв Курган» було здійснено спостереження за переміщенням російського гуманітарного вантажу через державний кордон України.
Важливо також, що російська сторона не передала вантаж до МКЧХ, а Комітет не був у будь-який спосіб залучений до його доставки та розподілу серед населення.
Україна завжди відкрита для міжнародної гуманітарної допомоги з метою забезпечення нагальних потреб мирного населення, постраждалого внаслідок дій терористичних організацій у Донецькій та Луганській областях України.
Умови надходження в Україну іноземної гуманітарної допомоги є загальними для всіх донорів. Російська Федерація не може бути виключенням.