• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
  • Português
Президент України В.Ф.Янукович виступив на відкритті 10-ї сесії Верховної Ради України 6-го скликання
Опубліковано 10 лютого 2012 року о 15:36

Під час виступу Главою держави були визначені пріоритетні напрямки розвитку країни на найближчу перспективу.

Серед найбільш важливих сигналів виступу необхідно відзначити такі:

1. Головні досягнення української влади за попередній період:

- незважаючи на складні економічні умови, в Україні розпочато реалізацію політики модернізації;

- в 2011 р. забезпечено зростання ВВП на 5,2%; досягнуто рекордно низького після 2002 року показника інфляції – 4,6%; надходження до Державного бюджету збільшились порівняно з минулим роком на 31%;

- промисловість, сільське господарство та транспорт стали рушіями економічного зростання в 2011 р.;

- в Україні вдалося забезпечити прогнозований курс гривні. Поступово відновлюється кредитна активність банків;

- завдяки економічному зростанню вдалося забезпечити підвищення доходів громадян, зокрема заробітної плати, соціальних виплат.

2. Стратегічним пріоритетом розвитку держави у 2012 році є продовження повномасштабних системних перетворень, спрямованих, насамперед, на забезпечення основних свобод та прав українських громадян, зокрема права та труд та соціальне забезпечення.

3. Ключовим економічним пріоритетом на поточний рік визначено посилення енергетичної безпеки держави шляхом впровадження енергозберігаючих технологій та диверсифікації джерел постачання енергоносіїв. Прийняття парламентом законопроектів, спрямованих на реформування НАК „Нафтогаз”, модернізацію вугільної галузі та нафтогазового комплексу, створення нової моделі енергоринку, має ключове значення для реалізації цієї мети.

4. Важливим завданням є розвиток національного виробництва на основі ефективної політики імпортозаміщення та посилення експортного потенціалу. Першим кроком на цьому шляху має стати схвалення Закону України „Про державну фінансову підтримку експортної діяльності”. Цей документ забезпечить прозорість ухвалення рішень експортно-кредитною установою; передбачатиме впровадження чіткої процедури визначення банків-кредиторів, що отримуватимуть державні гарантії, та критерії для визначення переліку товарів українського походження, яким буде надано фінансову підтримку.

5. Пріоритетним напрямом законотворчої роботи парламенту на найближчу перспективу стане забезпечення розвитку транспортної галузі. В цьому контексті ключовим питанням є створення нового механізму функціонування залізничного транспорту, запровадження інституту незалежного регулятора у транспортній сфері, розвиток законодавчої основи для діяльності морських портів.

6. Ключовим фактором для відродження села є впровадження нової аграрної політики, що вимагає належного формування законодавчої бази для регулювання земельного ринку. Першим кроком на цьому напрямі стало схвалення Закону України „Про Державний земельний кадастр”, що дозволить вже цього року запустити у дію єдину інформаційну систему, яка міститиме відомості про усі українські землі. Наступним завданням є робота над законопроектом про ринок землі.

7. Триватиме робота над підготовкою законодавства для ефективного впровадження реформи житлово-комунальної сфери, зокрема щодо регулювання діяльності об’єднань співвласників багатоповерхових будинків, комерційного обліку теплової енергії, визначення прибудинкової території та оренди комунальних об'єктів.

8. Буде продовжено податкову реформу в Україні, зокрема удосконалено адміністрування податків. Це стосується, насамперед, спрощення для платників податків процедур, пов'язаних з таким адмініструванням, та реформування підходів і принципів діяльності органів державної податкової служби, що мають бути спрямовані, насамперед, на упередження порушень податкового законодавства, припинення тиску на ведення господарської діяльності.

9. Ключовим фактором для модернізації України є подальше покращення умов ведення бізнесу. У цьому зв’язку, буде продовжено дерегуляцію підприємницької діяльності. Важливу роль у цьому контексті відіграє остаточне схвалення Митного кодексу, обмеження повноважень контролюючих органів, особливо в частині можливості призупинення господарської діяльності за рішенням чиновника, що має бути виключною компетенцією судів.

10. Відзначено необхідність послідовного продовження адміністративної реформи, що має за мету посилення дисципліни держслужбовців. На початку цього року Президентом України схвалено нову стратегію державної кадрової політики до 2020 року та нові правила прийняття на держслужбу. На розгляд парламенту Президентом України також внесено законопроект „Про адміністративні послуги”, який спрямований на подолання корупції в адміністративній системі.

11. Окрема увага приділятиметься подальшому вдосконаленню системи соціального захисту населення. Важливим завданням є впровадження дієвої та справедливої системи адресної соціальної допомоги. Прийняття в минулому році закону щодо здійснення реформи пенсійної системи дозволило визначити заходи зі стабілізації Пенсійного фонду, механізм запровадження накопичувального рівня пенсійної системи. Остаточне оздоровлення пенсійної системи потребує прийняття Верховною Радою ще низки законів, зокрема щодо легалізації зайнятості та доходів. Виконання цього завдання залежить від прийняття парламентом Трудового кодексу.

12. Важливим напрямом модернізації країни є реформа медичного обслуговування, яка стартувала в чотирьох пілотних областях. На порядку денному перебуває питання прийняття нової редакції Основ законодавства про охорону здоров‘я, законопроекту про загальнодержавну систему надання невідкладної медичної допомоги, а також про особливості діяльності закладів охорони здоров‘я.

13. Окрема увага приділятиметься реформі сфери освіти. Першочерговим завданням у цьому контексті є прийняття Закону про вищу освіту, який би забезпечив посилення автономії вищих учбових закладів, поєднав би освіту з науковою і практичною діяльністю.

14. Ключовим пріоритетом залишається реалізація конституційної реформи, нового імпульсу якій надало рішення Президента України щодо створення Конституційної асамблеї. Конституційний процес відбуватиметься відкрито і публічно та передбачає залучення до роботи над внесенням змін до Основного Закону фахівців, вчених, представників громадськості, народних депутатів.

15. Широкий консенсус, досягнутий в 2011 році стосовно нової законодавчої бази для регулювання виборчого процесу, є найкращою гарантією проведення на належному рівні чергових парламентських виборів в Україні. Водночас, вони не мають стати перешкодою для реалізації реформ. Головний результат виборчого процесу – це якісне оновлення депутатського корпусу, що забезпечить проведення продуктивних дискусій та наполегливої законотворчої роботи.

16. У 2012 році будуть остаточно визначені правові умови економічної співпраці з нашими міжнародними партнерами, основи створення зон вільної торгівлі з Європейським Союзом та з країнами СНД.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux